top of page
Line

TOYOTA 

Manualer för att kommunicera & visualisera ett nytt återförsäljarkoncept

Line

OM

Grafisk design / Visuell kommunikation / Varumärkesimplementering

// Projekt

Highway ledde skapandet av fyra koncepthandböcker avgörande för genomförandet av Toyotas nya återförsäljarkoncept. Varje handbok behandlar ett ämne; Yttre skyltning, Interiört utställningskoncept, Verkstadsinteriör och en handbok som sammanfattar alla konceptenheter och uppdateringar. Tillsammans ger dessa handböcker en omfattande och grundlig förståelse för det europeiska interiörkonceptet för Toyotas återförsäljare. Alla är de anpassade för att fungera som en viktig pusselbit i Toyotas varumärkesarbete. Highway säkerställde att dessa guider inte bara skulle ge tydliga insikter i grunderna, inklusive alla konceptuella detaljer och implementeringsprocessen, utan också motivera och inspirera kring konceptet bland samtliga intressenter.

// Vad vi gjorde

Resultatet är en serie digitala guider som möjliggör en smidig och organiserad övergång till det nya återförsäljarkonceptet. Innehållet är lättöverskådligt och begripligt utan att göra avkall på uppmärksamheten kring detaljer. Manualerna har visat sig vara avgörande för att styra utvecklingen mot en framgångsrik och smidig integration av det nya återförsäljningskonceptet hos Toyotas återförsäljare. 

// Resultat

Line

VARUMÄRKESSTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page