top of page
TOYOTA
Manualer för att kommunicera & visualisera ett nytt återförsäljarkoncept
OM
Grafisk design / Visuell kommunikation / Varumärkesimplementering
// Projekt
Highway ledde skapandet av fyra koncepthandböcker avgörande för genomförandet av Toyotas nya återförsäljarkoncept. Varje handbok behandlar ett ämne; Yttre skyltning, Interiört utställningskoncept, Verkstadsinteriör och en handbok som sammanfattar alla konceptenheter och uppdateringar. Tillsammans ger dessa handböcker en omfattande och grundlig förståelse för det europeiska interiörkonceptet för Toyotas återförsäljare. Alla är de anpassade för att fungera som en viktig pusselbit i Toyotas varumärkesarbete. Highway säkerställde att dessa guider inte bara skulle ge tydliga insikter i grunderna, inklusive alla konceptuella detaljer och implementeringsprocessen, utan också motivera och inspirera kring konceptet bland samtliga intressenter.
// Vad vi gjorde
Resultatet är en serie digitala guider som möjliggör en smidig och organiserad övergång till det nya återförsäljarkonceptet. Innehållet är lättöverskådligt och begripligt utan att göra avkall på uppmärksamheten kring detaljer. Manualerna har visat sig vara avgörande för att styra utvecklingen mot en framgångsrik och smidig integration av det nya återförsäljningskonceptet hos Toyotas återförsäljare.
// Resultat
VARUMÄRKESSTRATEGI
Fler uppdrag
VARUMÄRKESIDENTITET
VARUMÄRKESIMPLEMENTERING
bottom of page