top of page
Line

TOYOTA 

Känslan av Toyotas prestanda varumärke

Line

OM

Varumärkeskoncept / Varumärkesupplevelse / Grafisk design / Showroom / Varumärkesimplementering

// Projekt

Inför lanseringen av Toyotas prestanda varumärke Gazoo Racing ville Toyota Sverige ha hjälp med att skapa en unik, racinginspirerad och känsloladdad yta för Gazoo Racing modellerna. Highway gavs uppdraget att skapa en yta som enkelt kunde anpassas till olika typer av bilhallar, som kunde förmedla spänningen kring varumärket och lyfta historier om segrar från världens alla hörn. Lanseringen av ytan skulle ske hos tre återförsäljare av varierande storlek. Uppdraget blev därmed att ta fram tre olika varianter på konceptet för en samtida lansering i samband med att modellerna Supra och GR Yaris hade premiär.

// Vad vi gjorde

Inspiration hämtades från Gazoo Racing teamens mönster på tävlingsbilarna, i den framåtlutade loggan, samt från accessoarer och tillbehör som såldes under varumärket Gazoo Racing. Resultatet blev en yta som gav en omedelbar wow-effekt hos besökare och anställda, som fick Gazoo Racing bilarna att verkligen sticka ut i bilhallen. Med en storbildskärm som bakgrund där filmer aktiverades via rörelsedetektor skapades en racinginspirerad miljö där produkten verkligen kom till sin rätt och fick ta plats i rummet. En yta att samlas kring, diskutera, uppleva, se och lyssna till. Tillsammans med digital teknik för besöksräkning kunde Toyota Sverige följa hur många besökare/tittare som ytorna haft, ett väldigt uppskattat inslag.

// Resultat

Line

VARUMÄRKESSTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page