top of page
Line

TOYOTA

Kommunikation för att lyfta ett branschledande initiativ

Line

OM

Kommunikationsstrategi / Varumärkesupplevelse / Grafisk design / Kundresa

// Projekt

Att hitta det kundcentrerade "Varför" i en företagsvision som sträcker sig in i framtiden - nu är det en utmaning, en utmaning som vi naturligtvis accepterade. Toyotas Beyond Zero-åtagande är kanske det mest ambitiösa långa- sikt vision bland alla biltillverkare och mobilitetsleverantörer. Toyota vände sig till Highway för att skapa en kundfokuserad kampanj som belyser hur denna vision kan påverka och gynna vardagliga användare av Toyotas produkter och tjänster idag.

// Vad vi gjorde

Genom att skapa ett antal ”Varför”, kunde vi utveckla en annonskampanj som på ett engagerande sätt kommunicerar de initiativ som visionen om BeyondZero erbjuder köpare och användare. En kampanj som kom till tack vare ett fint strategisk och kreativt samarbete mellan Highway och Toyota Sverige. Kampanjen riktade sig till nuvarande ägare såväl som potentiella köpare av Toyota-bilar för att upplysa dem om Toyotas BeyondZero initiativ. Samt för att öka känslan av stolthet bland nuvarande ägare och medvetenheten om att kunden genom sina aktiva val kan vara en del av Toyotas resa bortom nollutsläpp.

Med uppmärksamhet för detaljer och en önskan att förmedla meningsfulla budskap är vårt nya varumärkeslöfte nu lätt att förstå” - Patrik Talamo, Customer Experience Specialist, Toyota.

// Resultat

Line

VARUMÄRKESTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page