top of page
Line

AUTOLIV

Världsledande produkter kommunicerade med rätt känsla

Line

OM

Produktkommunikation / Varumärkeskoncept / Varumärkesupplevelse / Showroom / Varumärkesimplementering

// Projekt

För att visa upp och kommunicera utbudet av världsledande produkter för besökare på Autolivs kontor i Göteborg, kontaktade Autoliv Highway och frågade vad vi kunde skapa. Efter en noggrann research- och designprocess blev det tydligt att vi behövde kombinera material av hög kvalitet, lyfta fram de skandinaviska rötterna, ambitionen att rädda fler liv, samt framhäva produkterna som de hjältar de är.

// Vad vi gjorde

Resultatet av denna process är en minimalistisk utställningsyta där varje produkt får sin plats i rampljuset. En genomtänkt design med kvalitet i varje detalj. Materialen, belysningen och budskapen hjälper alla till att lyfta fram produkternas egenskaper – vilka i slutändan bidrar till att rädda fler liv.

Och det är precis vad det handlar om, att kommunicera varumärkets löfte i varje utförande.

// Resultat

Line

VARUMÄRKESSTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page