top of page
Line

TOYOTA

Ny design som når 1000-tals kunder

Line

OM

Kundanalys / Kummunikationsstrategi / Varumärkesupplevelse / Grafisk design / Copywriting / 

// Projekt

Varje månad skickar Toyotas över 80 återförsäljare ut 1000-tals affärsförslag till potentiella köpare av Toyota-bilar.
Highway fick uppdraget att utveckla design och innehåll för hur ett nytt affärsförslag skulle se ut.

Med grund i Toyotas nya grafiska profil tog vi fram en mall för ett nytt affärsförslag. Med hjälp av en gedigen process bestående av ​medarbetarintervjuer, kundundersökningar, konceptutveckling, design och digital integration har vi tillsammans med Toyota Sverige höjt ribban för vad ett affärsförslag bör innehålla.

// Vad vi gjorde

Toyota har nu ett helt nytt affärsförslag som är i linje med övrig kommunikation. Som lever varumärket i varje utskick, till varje kund, vid varje tillfälle. Ett affärsförslag som:

  • Tydligt förmedlar Toyotas varumärkesvärden

  • Är ändamålsenlig och transparent i sin kommunikation 

  • Överskådlig och tydlig i sin struktur

  • Digitalt integrerad med QR-kod

  • Inbjudande till att läsa mer

// Resultat

Line

VARUMÄRKESTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page