TOYOTA
Ny design som når 1000-tals kunder
OM
Kundanalys / Kummunikationsstrategi / Varumärkesupplevelse / Grafisk design / Copywriting /
// Projekt
Varje månad skickar Toyotas över 80 återförsäljare ut 1000-tals affärsförslag till potentiella köpare av Toyota-bilar.
Highway fick uppdraget att utveckla design och innehåll för hur ett nytt affärsförslag skulle se ut.
Med grund i Toyotas nya grafiska profil tog vi fram en mall för ett nytt affärsförslag. Med hjälp av en gedigen process bestående av medarbetarintervjuer, kundundersökningar, konceptutveckling, design och digital integration har vi tillsammans med Toyota Sverige höjt ribban för vad ett affärsförslag bör innehålla.
// Vad vi gjorde
Toyota har nu ett helt nytt affärsförslag som är i linje med övrig kommunikation. Som lever varumärket i varje utskick, till varje kund, vid varje tillfälle. Ett affärsförslag som:
-
Tydligt förmedlar Toyotas varumärkesvärden
-
Är ändamålsenlig och transparent i sin kommunikation
-
Överskådlig och tydlig i sin struktur
-
Digitalt integrerad med QR-kod
-
Inbjudande till att läsa mer
// Resultat
VARUMÄRKESTRATEGI
Fler uppdrag
VARUMÄRKESIDENTITET
VARUMÄRKESIMPLEMENTERING