top of page
Line

LEXUS

Kommunikation för en elektrifierad framtid

Line

OM

Varumärkesupplevelse / Grafisk design / Showroom / Varumärkesimplementering

// Projekt

Lexus fokus på perfektion i varje detalj är oöverträffad. För att förbättra kundupplevelsen och kommunikationen av sitt modellutbud, i showrooms över hela dess europeiska återförsäljarnätverk, ville Lexus därför ha en lösning som stod i linje med varumärkets associationer. Ett uppdrag som vi på Highway fick möjligheten att förverkliga.

// Vad vi gjorde

Lexus modellutbud består av modeller med en mängd olika drivlinor. För att belysa övergången till en mer elektrifierad framtid arbetade Highway och Lexus Europe tillsammans, med målet att skapa kommunikation som skulle lyfta fram modeller med en elektrisk drivlina. Trogen sin elektriska kontext designades och utvecklades skyltar med ljus, för att placeras bredvid varje elektrifierad modell. Kommunikationen engagerar och vägleder kunderna till en framtid som är elektrisk.

// Resultat

Line

VARUMÄRKESTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page