ESAB
Europeiskt utställningskoncept
OM
Showroom / Utställning / Varumärkeskoncept / Varumärkesimplementering / Kundresa
// Projekt
Ett utställningskoncept att använda runt om i Europa, som erbjuder ett stort mått av flexibilitet, en tydlig varumärkesbärare och möjligheten att återanvända materialet. Det var de viktigaste egenskaperna när Highway fick uppdraget av ESAB att utveckla ett nytt utställningskoncept för mässor runt om i Europa. Konceptet har bland annat använts på mässor i Frankrike, Österrike och Sverige, där personal från ESAB själva har kunnat montera och hantera konceptet.
// Vad vi gjorde
Med inspiration från den stora mässan vi tidigare gjort i Tyskland för ESAB, vidareutvecklade vi idéerna kring den tydliga industriella kopplingen som ESAB har. Med kraftfulla, tydliga och funktionella material skapade vi ett koncept baserat på containrar att använda till mötesrum, kommmunikationsbärare och förvaring. Tillsammans med ett stort antal exponeringsytor för produkter blev resultatet ett koncept som passar flera olika storlekar och former av mässor. Genom uttrycksfull kommunikation och materialval går det ingen förbi att ESAB här visar sina senaste världsledande produkter inom svetsning och skärning. Ett koncept som blivit verkligt omtyckt i organisationen på de platser det hittills använts – och vem vet var det dyker upp härnäst. För idéen bakom konceptet ger ESAB en mängd möjligheter.
// Resultat
VARUMÄRKESTRATEGI
Fler uppdrag
VARUMÄRKESIDENTITET
VARUMÄRKESIMPLEMENTERING